torsdag 8. mars 2012

Kvinnedagen

SÃ¥ var det visst 8. mars pÃ¥ kalenderen og  kvinnedagen. Ikke har jeg veldig stort behov for Ã¥ markere denne dagen, jeg er jo tross alt kvinne hver eneste dag :) Og det som følger med Ã¥ være kvinne pÃ¥ godt og vondt mÃ¥ jeg leve med daglig. SÃ¥ hva gjør denne dagen sÃ¥ spesiell?  Det er fint og flott at kvinner kan benytte denne dagen til Ã¥ markere sine rettigheter og sette fokus pÃ¥ viktige saker, men til syvende og sist er det det vi gjør hver eneste dag og den vi velger Ã¥ være, som sier mest om oss og har størst innvirkning pÃ¥ den respekten vi fÃ¥r. Kvinner før oss har kjempet for likestilling, og takket være dem har vi fÃ¥tt pÃ¥ plass stort sett like rettigheter for kvinner og menn. Men et sted mÃ¥ ogsÃ¥ grensen for likestilling være nÃ¥dd. Det er ikke noe mÃ¥l for meg Ã¥ være som en mann og nødvendigvis klare ALT som en mann klarer. Vi kvinner har ogsÃ¥ mange rettigheter og ikke minst evner som ikke menn har. SÃ¥ la kvinner være kvinner og menn være menn og tÃ¥l at det er forskjeller mellom kjønnene.



Kvinner vil nok alltid måtte være representant for noe vakkert og feminint. Det er ikke noe fornærmelse, men noe vi bør være stolte av.
Marker heller dagen med å unne deg selv litt ekstra kos.
I kveld skal jeg ta meg en pleiende ansiktsmaske, ta det med ro og tenke at jeg er heldig som er kvinne :)

Hva gjør du på kvinnedagen?

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar