tirsdag 13. mars 2012

Laksemiddag

I dag laget jeg en av mine favorittretter med laks. Den er gjort i en fei, og smaker sykt godt :) Oppskriften kommer opprinnelig fra Salma oppskriftshete og heter Salma med creme fraiche. Jeg har selvfølgelig gjort den litt om og dropper både løk og fenikkel. I tillegg kutter jeg laksen i litt mindre biter så går det dobbelt så fort. Kjekt når liten og stor er sulten etter jobb og barnehage.


 

Laksemiddag (2 pers)

300 g laksefilet
1 ss meierismør
1 ss soyasaus ( pass på at den ikke er for salt)
1/2 ts sitronpepper
2 dl creme fraiche ( jeg bruker ikke lett pga lavkarbo)

Kutt opp laksen i ca 1 cm tykke biter. Stek gyllen i smør. Dryss over sitronpepper og hell over soyasaus. Hell over creme fraiche og rør veldig forsiktig til den er oppløst og varm. Trenger ikke koke lenge, for da forsvinner all sausen. Server med kokt brokkoli. Barna kan godt få poteter eller pasta også :)






2 kommentarer:

  1. Det så deilig ut :-) Jeg har trukket en vinner på min blogg, kom gjerne innom å se hvem som vant...

    SvarSlett
  2. Hei igjen :-) Du har ikke sendt meg tilbakemelding med adresse. Kan du sende den til meg på 1000gleder@gmail.com så sender jeg smykket til deg?

    SvarSlett